JYVÄSKYLÄN Suvanto ry

Vaajakosken Suvanto ry perustettiin 1997. Sosiaaliset ongelmat, päihteiden tuomat haitat, työttömyys ja yksinäisyys paikkakunnalla olivat muodostaneet tuolloin tarpeen kohtaamispaikalle, joka olisi kaikille avoin.

Laajaan yhteiskristilliseen ja kunnalliseen yhteistyöhön perustuen työ on jatkunut perustamisesta lähtien. Kristillinen arvopohja ja jokaisen kiistattoman ihmisarvon tunnustaminen ovat toiminnan ohjenuorana.

Suvanto on seurannut ympäröivän yhteiskunnan kehitystä ja muokannut toimintojaan ajankohtaan sopiviksi. Yhdistyksellä on tällä hetkellä kolme eri toimipistettä ja 20 palkattua työntekijää. Talous on rakentunut STEA:n, kunnan ja oman palvelutuotannon perustalle.

Heinäkuussa 2022 Vaajakosken Suvanto ry muutti nimensä Jyväskylän Suvanto ry:ksi.  Nimenmuutoksella halutaan viestiä, että Suvanto tarjoaa palveluja jatkossakin koko Jyväskylän alueella.

Yhdistyksen toiminnasta vastaa hallitus, johon tällä hetkellä kuuluu puheenjohtajan lisäksi seitsemän jäsentä.

Hallituksen puheenjohtaja
Arto Kauppinen

Hallituksen jäsenet
Heli Hiltunen